Tentang KKM

My photo
Bangi, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
MISI: Menjana kecemerlangan mahasiswa dalam akademik, sahsiah dan kebudayaan kebangsaan. TEMA: Bersatu Membina Kecemerlangan. IMEJ: Kolej bertekad memartabatkan seni budaya nasional di kalangan mahasiswa.

Gotong-royong KKM

Tuesday, August 11, 2009







Satu aktiviti gotong-royong anjuran Jawatankuasa Kebajikan Siswa/i ( JAKSA ) telahpun dijalankan dengan jayanya pada hari Ahad yang lalu iaitu pada 2hb Ogos 2009 bertempat di semua blok Kolej Keris Mas. Aktiviti yang bermula seawal jam 7:30 pagi dan berakhir pada pukul 12:00 tengahari itu telah disertai oleh kebanyakan para pelajar tahun 1, serta turut dibantu oleh segelintir pelajar dari tahun 2 dan tahun 3. 
Objektif aktiviti ini dijalankan adalah khusus untuk menceriakan pemandangan kolej, di samping membersihkan kawasan kolej sebagai suatu langkah berjaga-jaga dalam mengelak daripada ahli-ahli kolej kediaman Keris Mas dijangkiti penyakit serta wabak yang tidak diingini. Di samping itu, aktiviti gotong-royong ini juga turut dianjurkan dengan tujuan untuk membantu para pelajar tahun 1 mengumpul markah generik serta menambah kenalan baru dari blok masing-masing. Selain itu, mereka juga berpeluang menjalinkan hubungan mesra bersama pelajar senior dan mengeratkan lagi silaturrahim yang sudah sedia terjalin. Antara aktiviti yang telah dijalankan pada hari tersebut adalah seperti aktiviti mengecat kawasan meletak kenderaan blok dan batu-batu pada sisi jalan, membersih dan menyapu longkang, serta melukis mural. 
Kesemua aktiviti ini dijalankan secara beramai-ramai dan telah pun dibahagikan secara sistematik mengikut kumpulan agar kerja yang dilakukan lebih cepat dan effisien. Terima kasih diucapkan kepada rakan-rakan kita yang ringan tulang serta sudi membantu dan menghulurkan tangan dalam mengubah panorama KKM menjadi lebih indah dan sejuk mata memandang. Akhir kata daripada pihak buletin, kami mengharapkan agar keceriaan serta kebersihan kolej kita dapat terus dikekalkan malahan dimantapkan lagi.

0 Komen:

Twitter Updates

    ikuti kami di Twitter