Tentang KKM

My photo
Bangi, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
MISI: Menjana kecemerlangan mahasiswa dalam akademik, sahsiah dan kebudayaan kebangsaan. TEMA: Bersatu Membina Kecemerlangan. IMEJ: Kolej bertekad memartabatkan seni budaya nasional di kalangan mahasiswa.

Minggu Mesra Pelajar Baru Sesi Akademik 2009/2010

Sunday, August 2, 2009

Minggu Mesra Pelajar Baru Sesi Akademik 2009-2010 telah berlangsung dari 28 Jun 2009 hingga 4 Julai 2009. Acara seminggu ini telah berlangsung dengan meriah. Aktiviti pada hari pertama ialah pendaftaran pelajar baru di kolej masing-masing dari pukul 8 pagi hingga 5 petang yang kemudiannya disambung dengan pemilihan peserta sukan, kebudayaan dan debat. Pada sebelah malam, Taklimat Kolej oleh Pengetua dan 
Taklimat Minggu Mesra Pelajar telah berlangsung di Dewan Besar. Para pelajar telah menghadiri taklimat dan orientasi fakulti pada pagi hari kedua yang diikuti dengan Majlis Ikrar Pelajar Baru dan Taklimat Pusat Pengajian Umum dan Pusat Perkembangan Pelajar. Hari kedua berakhir dengan Program Bersama Pemimpin. Keesokan harinya, para pelajar telah membuat pendaftaran kursus di fakulti masing-masing dan menghadiri Slot Kenegaraan pada sebelah malam. Pada hari keempat, iaitu hari Rabu, para pelajar telah menjalani aktiviti Senamrobik bersama TNC HEPA di Dataran Gemilang yang diikuti dengan pelbagai acara sukan seperti bola keranjang, bola sepak, cricket, golf dan lain-lain. Pada sebelah malam, Pertandingan Akhir Debat Piala Naib Canselor telah berlangsung di DECTAR.
2 Julai 2009 merupakan hari yang amat sibuk dengan pelbagai aktiviti sepanjang hari iaitu Taklimat Pusat Teknologi Maklumat dan Perpustakaan serta Slot Integriti pada sebelah pagi dan Alu-Aluan oleh TNC HEPA dan PMUKM pada sebelah petang di DECTAR.
Majlis Kesyukuran untuk pelajar Islam dan Ceramah Moral untuk pelajar bukan Islam telah berlangsung pada sebelah malam diikuti dengan program Bersama Angkasawan Negara, iaitu Datuk Sheikh Muszaphar Shukor. Keesokan harinya, Taklimat Bendahari, JPP, Kenderaan, Suksis, Palapes dan Keselamatan telah berlangsung pada sebelah pagi manakala Malam Tunas Seni telah berlangsung pada sebelah malam. Minggu
Mesra Pelajar Sesi 2009/2010 berakhir dengan Makan Malam Bersama Pengerusi Kolej, Professor Madya Sallehuddin Hj. Mohd. Noor lengkap dengan pelbagai persembahan kebudayaan yang menarik oleh pelajar-pelajar baru. Malam tersebut berakhir dengan sesi fotografi bersama PC kolej dan pelajar-pelajar baru sebagai kenangan bagi minggu yang tidak akan dilupakan sampai bila-bila oleh mereka yang terlibat.

0 Komen:

Twitter Updates

    ikuti kami di Twitter