Tentang KKM

My photo
Bangi, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
MISI: Menjana kecemerlangan mahasiswa dalam akademik, sahsiah dan kebudayaan kebangsaan. TEMA: Bersatu Membina Kecemerlangan. IMEJ: Kolej bertekad memartabatkan seni budaya nasional di kalangan mahasiswa.

Malam Perayaan Kuih Bulan Kelab Tiong Hwa Kolej Keris Mas 2009

Wednesday, October 21, 2009

Malam Perayaan Kuih Bulan Kolej Keris Mas dibahagikan kepada dua bahagian, iaitu karnival dan persembahan. Carnival bermula pada pukul 4.00 pm dan berakhir pada pukul 8.40 p.m. manakala persembahan bermula pada pukul 9.00 p.m.
Jualan makanan di karnival bermula pada pukul 4.00 p.m. Terdapat pelbagai gerai yang menjual makanan seperti kek, kuih-muih dan minuman. Gerai permainan pula bermula pada pukul 5.30 p.m. dengan pelbagai permainan yang menarik seperti teka teki dan bowling. Pada pukul 7.50 p.m. , Felo Chin Yoong Fei telah merasmikan acara perakan tanglung yang bermula pada pukul 8.00 p.m. dan berakhir pada pukul 8.40 p.m. Selepas itu, semua orang berkumpul di Dewan Besar Kolej Keris Mas untuk menantikan ketibaan VIP, Jaksa dan Felo.
VIP, Jaksa dan Felo tiba pada pukul 9.00 p.m. Majlis dimulakan dengan nyanyian lagu Negaraku, Varsiti Kita dan Lagu Kelab Tiong Hwa dan diikuti dengan ucapan oleh Ketua Pengarah Malam Perayaan Kuih Bulan Lim Siew Suan, Pengerusi Kelah Tiong Hwa Chuah Siong Seong dan VIP iaitu Pengurus Asrama Tn. Syed Kamarudin Bin Sadak. Tn. Syed Kamarudin Bin Sadak, Lim Siew Suan, Chuah Siong Seong dan kedua Felo Penasihat Kelab Tiong Hwa telah merasmikan majlis ini. Ketua Pengarah Lim Siew Suan kemudian menyampaikan cenderamata kepada Tn. Syed Kamarudin Bin Sadak.
Majlis diteruskan dengan tayangan multimedia yang menunjukkan detik-detik istimewa Kelab Tiong Hwa diikuti dengan pelbagai persembahan menarik, iaitu tarian tradisional Melayu, pertunjukan wushu, tarian tradisional India, nyanyian lagu Cina dan Melayu, crosstalk, tarian tradisional Cina, tarian moden, persembahan misteri oleh senior tahun kedua dan G-dance. Selain itu terdapat dua cabutan bertuah yang telah dijalankan.
Majlis berakhir pada pukul 11.30 p.m. dan VIP, Felo dan Jaksa telah meninggalkan dewan. Majlis bersurai pada pukul 11.35 p.m.

0 Komen:

Twitter Updates

    ikuti kami di Twitter